Skip to content

Helsingborgs IF och Voky inleder samarbete

Helsingborgs IF och Voky inleder ett samarbete som innebär att brand merchandise-bolaget blir exklusiv partner i att utveckla föreningens merchandise och profilprodukter.

HIF har under de senaste åren arbetat med att utveckla utbudet av merchadise och arbetar hela tiden med att ta fram bättre produkter för att vara en stark aktör på marknaden. Samarbetet med Voky låter klubben ta denna del av verksamheten in i framtiden.

– Vi vill vara lyhörda, innovativa och ligga i framkant när det kommer till produkter vi erbjuder våra supportrar. Vi har därför ständig dialog om hur vi ska ta nästa steg inom detta område. Voky är ett innovativt företag inom denna verksamhet som vi verkligen ser framemot att samarbeta med, säger Reda Chahrour, Vice Klubbdirektör på HIF.

Samarbetet innebär att HIF under 2023 succesivt kommer att lansera nya produkter. Det första steget blir en ny webbshop som kommer att stå klar under slutet av februari månad. Där kommer även årets hemmatröja för såväl dam- som herrlaget att presenteras. Tills den står klar kommer Olympiashopen.se under en kortare period att ligga nere.

– Vi ser framemot att utveckla vårt utbud av merhcandise och kunna erbjuda våra supportrar prisvärda produkter med hög kvalitet. Tillsammans med Voky och deras kreativitet, kompetens och erfarenhet inom brand och merchandise kommer vi få möjligheter att ta fram produkter som stärker Helsingborgs IF och i förlängningen både vår bredd- och elitverksamhet, säger Fredrik Elgström, Försäljningschef Privatmarknad på Helsingborgs IF.

Under tiden Olympiashopen.se ligger nere kommer vi att erbjuda större tillgänglighet och fler öppna tider i vår fysiska butik på Olympia.

– Vi är väldigt glada och stolta över att bli exklusiv partner till Helsingborgs IF. Voky har under de senaste åren växt inom sportvärlden och att nu även få möjligheten att bygga upp en bra affär tillsammans med HIF känns fantastiskt. Vi kommer in i avtalet med stor ambition att hjälpa HIF att förbättra affären, säger Robin Bornehav, Head of destinations & sports på Voky.


Om Voky
Vi är Voky, och vi är här för att revolutionera brand merchandise. Hur? Genom att göra det enklare, och då menar vi mycket enklare, för våra kunder att stärka sitt varumärke. Det gör vi genom smarta digitala lösningar som förenklar våra kunders vardag när de behöver allt från en broderad jacka till tusentals pennor. Tack vare egen produktion samt en ytterst väloljad logistik, kortar vi dessutom alla ledtider till ett minimum – så behöver du den där jackan imorgon? Inga problem. Det är vad vi kallar “Brand merch made easy”.

Voky arbetar redan idag etablerat med flera elitlag inom bland annat fotboll och ishockey.